Labo-uitrusting: toptoestellen, topservice
Kwaliteit en voedselveiligheid zijn primordiaal in de voedingsindustrie. Dat vraagt dus om een goed uitgerust labo. HiLAB wil zich opwerpen als de partner bij uitstek om voedingsbedrijven hierin te ondersteunen. Achter de nieuwe naam gaat de ervaring van LaboConstruct schuil. Een bedrijf dat zich al jaren bewijst als een betrouwbare partner voor bouwbedrijven en professionele laboratoriums. Die onberispelijke service brengt het nu ook naar de voedingsindustrie. Met merken als Memmert en Gram Bioline in het gamma weet u meteen dat kwaliteit hier hoog in het vaandel gedragen wordt.
Bij HiLAB kom je niet op een vast antwoordapparaat terecht, maar bij een team van medewerkers die alles uit de kan halen om klanten te ondersteunen.
Zullen we met een cliché openen? Meten is weten. Maar dat kan alleen met toestellen die de juiste nauwkeurigheid combineren met betrouwbaarheid. In het aanbod van HiLAB zult u daarom niks anders vinden dan topmerken die net in deze domeinen het verschil maken. “Elke sector heeft zijn normeringen, elk bedrijf zijn workflow en ieder labo zijn voorschriften. De omstandigheden kunnen dan ook sterk verschillen naargelang de omgeving, maar niet de roep om kwaliteit. Die is unaniem. Daar proberen we bij HiLAB gehoor aan te geven. Ook voor de voedingsindustrie hebben we een mooi plan met goede merken en een uitstekende dienst-na-verkoop”, vertelt zaakvoerster Fiona De Smet.
Verschil maken met service
Controls, Edmund Bühler, Gram Bioline, Haver & Boecker, Memmert, het zijn inderdaad stuk voor stuk toppers. Namen die in het labo bijzonder vertrouwd in de oren klinken. HiLAB misschien nog niet, maar daar zal snel verandering in komen. “Het is de nieuwe naam voor Laboconstruct”, verduidelijkt De Smet. “Een naam die de lading niet meer dekte, omdat we breder willen gaan dan de bouwsector alleen. We merken immers dat in veel sectoren labo-uitrusting nog uit pagina’s dikke catalogi wordt besteld zonder enige ondersteuning. Net op dat vlak kunnen wij het verschil maken.”
Service is immers geen holle slogan bij het bedrijf. De Smet en haar team doen er alles aan om problemen van klanten zo goed en zo snel mogelijk op te lossen. “Als de productie stilvalt, omdat de kwaliteit niet meer verzekerd kan worden, dan kan een bedrijf geen veertien dagen wachten op een interventie. Dan zijn wij er om ze zo snel mogelijk weer aan de slag te helpen, ook als we de toestellen niet zelf geleverd hebben.”
Altijd iemand beschikbaar
Ze doen dat met een slogan die een beschikbaarheid van 23 op 24 uur belooft. “Wat ludiek samen gebald, zeker, maar de boodschap is wel dat we klaar staan voor onze klanten. Als familiebedrijf weten we maar al te goed dat de werkuren niet altijd van acht tot vijf lopen. Zeker in de voedingsindustrie is het belangrijk dat bedrijven weten dat er een aanspreekpunt is, dat er werk gemaakt wordt van de problemen waar ze tegenaan lopen. Bij ons kom je niet op een vast antwoordapparaat terecht, maar bij medewerkers die er net als ik voor gaan. Wat dat betreft ben ik bijzonder trots op mijn team”, vat De Smet samen.
Het verklaart meteen waarom ook die topmerken niet aarzelden om met HiLAB in zee te gaan. Voor Gram Bioline dat koelkasten en diepvriezers voor het labo levert, was de samenwerking met HiLAB als een geschenk uit de hemel. De Smet: “Net omdat het zo moeilijk is om een partner te vinden die service kan leveren. Van advies over het juiste toestel en opleiding over een goed gebruik, tot kalibraties en herstellingen. We hebben achter de schermen hard gewerkt aan het samenstellen van een juist portfolio voor de voedingsindustrie en het verder trainen van ons eigen team om alle aspecten in de vingers te krijgen. Tot het kleinste detail.”
Wisselwerking met fabrikanten
Voor andere merken was de sprong minder groot. HiLAB werkt al jaren samen met Memmert, een naam die ook in de voedingsindustrie synoniem staat met kwaliteit, duurzaamheid en veelzijdigheid. “Naast de standaardovens- en klimaatkasten, kunnen voedingsbedrijven er met het m360 concept terecht voor maatwerk. We zijn het aanspreekpunt op het terrein om de wensen van de klant te vertalen in een oplossing die de workflowprocessen soepel, betrouwbaar en voedselveilig laat verlopen.” Die wisselwerking tussen HiLAB en zijn merken is essentieel om een goede dienstverlening te garanderen volgens De Smet.
“Service begint met goede producten en een goed team. Maar de fabrikant moet ook in ons en ons verhaal geloven. Want als er bijkomende ondersteuning nodig is, moet je op hen kunnen rekenen.”
Ook benieuwd hoe HiLAB u kan helpen om kwaliteit en voedselveiligheid te garanderen? Neem contact en ontdek zelf hoe ze 23 op 24 u. voor u klaarstaan.